<
Punkt wyjścia

Digital zmienił sposób przyswajania informacji. Animacja stała się skrótem komunikacyjnym, który znacząco wpłynął na percepcję odbiorcy. Świecący ekran komórek i laptopów (backlight) przyczynił się do wzrostu atrakcyjności prezentacji produktów i usług, nie dając szans formom drukowanym. Komunikacja na monitorach w tzw. miejscach zakupowych, spełniają ważną rolę „łącznika” między światem cyfrowym, a realnym. Niwelując w ten sposób dysonans poznawczy między tym co Klient wcześniej poznał w digitalu, a obecnie doświadcza „na żywo”. Monitory informacyjne są wszechobecne.

1

Monitor w poczekalni i co dalej?

brake

Nie ma lepszego miejsca do wspierania sprzedaży swoich usług niż poczekalnia w gabinecie. To tutaj pacjent jest wysoce percepcyjny na informacje medyczne, a bariera wejścia w nowe usługi jest najniższa. Monitor w poczekalni wydaje się najbardziej naturalnym nośnikiem informacji. Wyświetlanie telewizji, teledysków, przyrody czy bajek dla dzieci pozwala przyjemniej spędzić czas w poczekalni, ale z punktu potencjału biznesu nie wpływa na dodatkowy przychód. Jeżeli, posiadasz monitor w poczekalni, skup się na prezentacji usług stomatologicznych, zabiegów i produktów. Mów o stomatologii, stwórz klimat profesjonalnego miejsca z doświadczeniem i wiedzą, miejsca, pełnego pasji w swojej profesji.
2

Długie filmy nie "łapią" uwagi pacjentów

brake

Aby treść wyświetlana na monitorze skutecznie dotarła do pacjenta w poczekalni, powinna zostać powtórzona co najmniej 3 razy. Średnio, nasza pętla, powinna mieć około 5-7 minut. Warto zadbać aby kontent na telewizorze był również dopasowany do specjalizacji gabinetu w poszczególnych dniach. Np.: w poniedziałek i czwartek promuj ortodoncję, w środę implantologię i chirurgię, w pozostałe dni stomatologię zachowawczą i estetykę. Nasze doświadczenie wskazuje, że poprawna pętla zawierająca video: higienizacja jamy ustnej, dostarcza od 3 do 20 dodatkowych usług skalingu i piaskowania miesięcznie z bezpośrednim wskazaniem na materiał filmowy.
3

Filmy o mnie u mnie

brake

Jeżeli pacjent przyszedł do Twojego gabinetu to „coś” musiało o tym zdecydować wcześniej. Może lokalizacja, może uporczywy ból, może Twoje działania reklamowe? Jeżeli już się u Ciebie pojawił, nie przekonuj go, że Twój gabinet jest profesjonalny i nowoczesny. Widzi to na własne oczy. Skup się na tym czego może nie wiedzieć, np.: na edukacji o usługach i produktach, których nie znał.
4

„Pani doktor” opowiada o…

brake

To częsta pokusa gabinetów i klinik. Zwykle za długie filmy, mają na celu podkreślenie eksperckości lekarzy. Wiedz, że pacjent który przyszedł, nie założył inaczej. Sprawdź również czy dźwięk w telewizorze (o ile filmy są z dźwiękiem) nie zakłóca pracy lekarzy i recepcji. Pamiętaj, że trudno jest utrzymać atencję pacjenta dłużej niż 60 sekund jednym filmem.
5

Pacjent, zabieg, wiertło, krew

brake

Tego pacjenci boją się najbardziej. Z badań jasno wynika, że nie ma nic bardziej odstraszającego niż widok pacjenta na fotelu w asyście lekarza z „wiertłem”. Staraj się pokazać usługi na animowanych i neutralnych modelach. Im bardziej profesjonalnie podejdziesz do sprawy, tym większa szansa, że przełoży się to na postrzeganie Twoich umiejętności. Z pewnością stworzysz dobry grunt pod rozmowę i więcej na tym zyskasz.
6

Z Internetu, czyli wszędzie

brake

„Twarze” z bibliotek ogólnodostępnych mediów w Internecie najczęściej mają „amerykańskie” rysy twarzy: wystające policzki, wydłużona twarz, nienaturalnie białe i duże zęby. Polscy pacjenci nie identyfikują się z takimi przykładami, a Twoje usługi stracą na wiarygodności. Warto wiedzieć, że zdjęcia i filmy z tzw. „stocków”, w podstawowej cenie nie posiadają licencji na odtwarzanie w miejscach publicznych, a zdecydowana większość nie posiada zgody na promowanie usług medycznych.
7

Trzeba już to zmienić

brake

Nie ma potrzeby zmieniać wszystkich mediów na monitorze co miesiąc. Tylko Ty oglądasz to codziennie. Twój pacjent zobaczy to średnio co 5 – 10 miesięcy, bo tak rotują jego projekty stomatologiczne. Lepiej skupić się na jakości mediów niż na częstej wymianie.
8

Nie mamy miejsca na telewizor

brake

Jeżeli uznasz, że masz ograniczone miejsce w gabinecie na dobrze widoczny monitor, pomyśl o monitorze zamocowanym w pionie. Zajmie mniej miejsca, a jego format będzie dodatkowo atrakcyjniejszy od standardowych orientacji ekranu. Pamiętaj jednak, że taka decyzja będzie wymagała przygotowania video i zdjęć również w wersji pionowej.
9

Pacjenci w poczekalni z nosem w telefonie

brake

Mobile nazywany często jako sticky technology (z ang. lepka technologia) jest nieodzowną częścią naszego życia. Pamiętaj, że oko ludzkie posiada kąt widzenia do 240 stopni, a jego konstrukcja zapamiętuje każdy ruch niezależnie od tego na czym się obecnie skupia. Przecież przeglądamy fecebook’a oglądając jednocześnie film w telewizji, a jadąc samochodem jesteśmy w stanie dostrzec i zapamiętać szczegóły znajdujące się wzdłuż drogi.
10

Nie mam czasu i budżetu na przygotowanie filmów

brake

Przygotowanie dobrej animacji to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dodatkowo proces produkcji zajmuje sporo czasu. Naturalna bariera powoduje, że przekonujemy siebie o braku takiej potrzeby. Sprawdź tylko, czy Twoja konkurencja już nie zauważyła, że digital przynosi sprzedaż dodatkowych usług i projektów wysokomarżowych, a co gorsza czy Twoi dotychczasowi pacjenci nie postrzegają gabinetu tejże konkurencji jako bardziej „na czasie”, bardziej kompetentnego i nowoczesnego? To Twój biznes i tylko od Ciebie zależy jak szybko zaadaptujesz go do nowych wyzwań i zasad rynkowych.

Eminto to kompleksowe rozwiązanie do profesjonalnej komunikacji z pacjentem. Zestaw zawiera microplayer, podłączany do telewizora oraz aplikację na telefon. Aplikacja umożliwia zarządzanie planem emisji na telewizorze wraz z dostępem do szerokiego wyboru video edukacyjnego oraz szablonów z możliwością edycji. Wszystkie media są przygotowane zarówno w poziomie jak i pionie. Teraz można przetestować usługę przez 15 dni bez żadnych zobowiązań i kosztów.

Testuj 15 dni za darmo Zamknij

    * pole wymagane